Followers

Sunday, April 26, 2009

bebudak kami pulun...

pada tanggal 16 julai 2007, telah berlakunye perubahan dalam hidup aku nih apabila aku ditempatkan di ipgm sultan mizan..... waktu tu, aku rasa agak teruja gak la cz 1st time aku g tempat yang jauh dr bndar....
perjalann masih jauh....mmnatkan..pnt smlm x ilg lg lps aku mrayau2 bersama2 family ak kat kb...punye la truja mak aku bile 1st time menjejakkan kaki kat kb tu...bandaraya islam la kan...sume papan tanda pun pki tudung je perempuannya...kagum gle aku....

habis da cte psl pengalaman aku...hehehe....nk cite psl kami ni plak...huhuhu...

mle2 aku msuk, aku xsgka lak kls pmulihan ni da stu unit je...
then brlaku la orientasi cm kat mne2 tmpt pun....aku still igt lg, ms duk dlm kump ldk, aku duk kt sblh kakak k ni...(fiza)....hehehe...ms tu mka dia ni asyik senyum je, plik gak ak...mgkin dia nk tunjuk gigi dia y cntik tu kot...hukhukhuk.....

tu bru fiza, ms dlm ldk tu aku pling nyampah ngn dak bulat dlm kelas aku nih (syazwan)....glak dia la y pling kuat....bjet hepi orgnye....bnda x lwk pun dia glak nk bg stu dwan tu dgr...mmg xthn la aku ngn dia ni....hehehe.....wlu bagaimanapun, aku remember glak dia smpi skunk...hahahaha....

then ak nk cte lak psl si gelap ala2 rooney la kononnya...(izwan)....dia ni ms orientasi punye la pmalu...mka pun xleh blah je...asyik menunduk je ble time ldk...mmg xleh blah la dia ni kan... hahahaha....waktu tu aku igt da la org india dlm kls aku...rpe2nye bkn org india...cme ada kenan je org india...hahahaha....jgn marh en bulu....

y lg sorg ni lg la aku x leh blah...spanjang ms time orientasi, bdn tgak je....smpi org pgil dia kapten la...haa mlkat smpi skunk...(akmal)....mle2 aku tgk dia ni, nmpk cm skema je...al maklumla kan, dak alam shah.....huhuhu...dia ni time orientasi serius je...org ngntuk2 pun dia x ngntuk...plik gak aku gn kethanan dia ni....da r pendiam...hmm mle2 aku merasakan dak2 laki klas aku ni hambar2 je orgnye.....huhuhu...

then ak nk cte psl kakak s lak (najat)...hehehe...dia ni msuk lmbt skit dr kitorg...so dia xsme la kne orientasi ngn aku...mse mle2 dia msuk kls...kmi da explorace time tu...pulun2 la kmi sekelas ni kne beratur kat pdg..then si kakak s ni g la beratur kat blkg skali....konon pmalu la kan...heheh.....pastu dia ni kne pgil ngn dak laki...konon nye dak laki kls ni nk wt pramah la ngn dak bru..nyampah je aku...time tu aku tgk kakak s ni,pnye la pendiam....so ak pun xda r brpe tgur dia sgt..hehehe...then ble da lme2 knl, bru mrasakan kple kmi ni boleh la djadikan satu...huhuhu....tu la org kata dont judge a book by its cover...hehehe...

tgl lg sorg je dlm kamipulun ni y ak blum cte... xlen x bkn si gelap...hehehe...(amir)...dia ni third intake klas aku...mle2 aku jumpe dia, kat dlm hep...bru la nk mndftar la katakan...aku igt lecturer mne..rpenye plajar bru..huhuhu....then time tu ak ngah da kls tmk...(teknologi maklumat)....tutor aku pun kol ak...cz dia xdpt nk kol k.u....dia pun kata da plajar bru nk msuk kls...aku tgk2 si gelap ni rpenye...hehehe....mle2 aku tgk dak ni, aku kata tgi gak dia ni...suh knlkan nme,trus kuar slang dia tu...hmm klate rpenye dia ni...hehehe....mle2 knl pun tgk dia ni pndiam...bjet macho la kan nk tgur org...hehehe...lme2 da kwn,pragai sme je cm aku...bsing smacam..hehehe...


kesimpulan drpd crite ini ialah, kpale kmi ini boleh la kata sme...hehehe....4 laki 3 pompuan...huhuhu....mcm2 pragai....da 7 org kan...tp nsib bek kmi ni boleh la kata caring each other...hehehe...aku pun xigt ble kmi mle close to each other...mgkin takdir tuhan kan..hehehe....hope our frenship ni kekal la smpi mati....mle2 rs sume nye pendiam je...tp ble da knl,msing2 xleh berhenti ckp sbnrnye...itulah kami yang aku knl sehingga kini...huhuhu

hmm hope cte ni xda r memboringkan ye...hahaha...ni la serba sedikit cite yang aku leh wat ttg kami ni...nnt aku post lg ble rjin..hehehe....

- the end-

melor @ noor farhana


No comments:

Post a Comment